måndag 1 november 2010

Höstlov

har barnen den här veckan, men jag arbetar! Någon dag ska jag vara ledig, kanske blir det två??

Igår hade vi en trevlig resa till det stora shoppingparadiset, GeKås! Tre glada damer startade hemifrån kl 7.00, framme strax före nio. Laddade till tänderna, ingen kö men så mycket folk inne i varuhuset. Jag köpte det jag skulle, samt lite till. Men det gäller att räkna i huvudet, så kassan räcker. Har i alla fall handlat lite på listan inför jul!

Men det dåliga samvetet gnager i alla fall, usch vilket konsumtionssamhälle vi är! Men shopping har nu blivit ett nöje, de kommande veckorna lär det bli full rusch i affärerna!

Tyvärr har jag inga bilder, för vår kamera är hos doktorn!!!


1 kommentar:

Bamsebus sa...

Visst är det kul att shoppa, men surt efteråt! Jag håller med dej om konsumtionssamhället. Har faktiskt en fundering på att ta ett shoppingfritt år. Bara köpa sånt som jag absolut måste och behöver. För visst är det så att man köper fast man inte behöver, bara för att man blir sugen eller så......
Kram kram