söndag 23 oktober 2011

Kära arga snickaren

kan du inte komma hem till oss, det behöver inte vara med i TV:n! Men jag saknar några lister, behöver renovera min tvättstuga anno 1964, nya tapeter i hallen, en vägg som ska tas bort (det är en klädkammare där nu), så vi får ljusare hall. Du får gärna hugga ner skogen framför vårt hus, eftersom markägaren inte gör det !! Så vi får tillbaka ljuset i vårt hus!

Förra veckan kikade vi på ett hus som såg fantastiskt ut, det såg ut att vara färdigt! Ibland när vi tröttnar, på vårt hus o gata. Brukar vi kolla på andra hus! Huset låg 3 mil utanför stan, vilket innebar minst 6 mil t o r varje dag till jobbet för oss båda.  Fint läge nära havet, ute på landet. Stora hus, fint kök, öppen planlösning, det var färdigt! Trodde vi.


Men efter 10 minuters tittande så jag till min man, så att mäklaren hörde det! -Här vill inte jag bo, för det är inte klart här! Det saknas lister och tak som måste målas om. Ja så var det huset klart! 

Visar några bilder från min tvättstuga, ifall "Arga snickaren" skulle läsa min blogg! Så tycker jag det här är snyggt, bl a! Se bilderna nedan, men jag är öppen för förslag!
Bild från Hemmakanalen
Bild från Vi villa

 Skön söndag!

Inga kommentarer: