söndag 30 oktober 2011

En sån trääääälig dag!

Borde planetar lökarna, men det ösregnar tur då slapp jag det! Tiden är urled, tar ett tag innan jag kommer i kapp. Idag var sonen varit o lekt med en kompis, utanför stan. I ett område med en massa nya fina nybbygda hus, suck sa maken o jag! Drömmen började vakna till liv igen, ett nybyggt hus. I ett område med massa barn o grannar under 50+! Ett hus med en massa ljus som strömmar in. Kanske kan änglatapeterna som jag ska sätta upp i köket, lätta upp! Fyra rullar bara väntar på att sätta upp, av mig!

Förra gången vi drömde, för drygt ett år sedan. Kikade vi runt och funderade, Anebyhus var vi intresserade av. Fick ett mycket gott bemötande från dem, men tyvärr det blev för mycket pengar.

Fint litet hus inköpt på MIO

Idag har vi varit på soffjakt igen, nu har vi nog bestämt oss. Den lokala MIO-butiken har en 3-sitssoffa och fåtölj som passar oss. Det närmaste hus köp idag, var den mysiga ljuslyktan ovan från MIO-butiken.

Nu pustar jag utefter ett baspass F&S, det är snart dags för PanAm. Sedan väntar den goa sängen!






1 kommentar:

Bamsebus sa...

Ja ett nybyggt hus skulle inte vara helt fel. Där man fått planera allt från grunden och att allt är nytt på en gång....Önskedrömmen som nog aldrig blir sann för os iaf!
Må så jättegott goa du!
Kram Kram!