söndag 27 februari 2011

Besök i stora staden

Vissa helger känns som ett långt maratonlopp!!!!

Igår var vi på IKEA, lönehelg o allt, men vi var där när dom öppnade. Målet var att titta på soffor, men vi hittade inget som var 100%. Köpte bl a ett antal m av gardinen Ragna i vitt, nu ska det bli vitt o ljust i vårt v-rum. Hade önskat att dom hade skogat ur, i vår skog utanför huset!!!

Därefter åkte jag o dottern in till stan, besökte symässan i Kajskjul 8. Mycket att titta på, fick även med mig lite tyg hemma. Färgerna kommer inte till sin rätta, men det är ett ljungrosa tyg m o utan broderi och ett svart med spets. Det ljungrosa blir en tunika och det svarta en kjol, nu är det bara tiden som saknas!

Tyg o pärlor
Lite odlade pärlor är också bra att ha, har lite hemma att kompl med! Att pärla är en skön avkoppling, kreativt skapande. Bildbevis kommer under veckan.
 
Förkylningen har kompl med ögoninflammation, än har bara jag fått det. Men det gäller att tvätta med koksalt, fy vad det kliar! 

2 kommentarer:

Bamsebus sa...

Jag ska till IKEA i helgen, då vi ska till Karlstad. Är lite som !måste" inhandlas så som ljus, servetter, lite köksgrejer....och sen blir det garanterat mer som jag inte visste att jag måste ha. =) Vad skönt det ska bli när dom kommer till Torp!
Härliga tyger du köpt! Ska in till stan på onsdag och hjälpa Sandra att flytta och då får jag besöka tygcenter för att se om dom har nåt tyg till klänning och kavaj till mej.....
Ha det så jättegott min vän!
Kram Kram!

Lotta sa...

Jag väntar så på att IKEA skall öpnna på Torp...Det värsta är väl att det blir ebb i kassan varje månad hahaha!!!
Inte bra att du har ögoninflammation
Se upp med det för det kan vara riktigt lurigt.Jag vet.
Så duktig du är på att handarbeta och ha dig.
Att sy kläder har jag helt slutat med.Jag sydde mycket förr när ungarna var små.
Nu får det bli gardiner och sånt.
Nacken ryggen och armen säger stopp när det blir för mycket vid symaskinen.
Det är likadant när jag sitter framför datorn men den kan jag inte hålla mig ifrån.
Jag får väl börja sticka något gulligt för fram i september skall jag bli mormor igen.Nu hoppas vi på en tjej denna gången,för vi har fem barnbarn och alla är killar.
Det gör inget vad det blir bara allt går bra men man får önska.
Ha det gott i alla fall, fast du är kass...
Kramizzzz