söndag 20 februari 2011

Mycket på gång under den här veckan

Det har varit mycket sömnad och bakning den här veckan!
Veckans läxa som min dotter hade var att baka!

Läckra glutenfria citronmuffins blev det bl a, så goda att det blir nog fler den här veckan som kommer!


Kärleksmums från boken "Kärleksmums 101 söta favoriter" av Emma Hamberg och Anette Rosvall

Ovan kaka hittade vi recept på, fungerade utmärkt att baka med glutenfritt mjöl. En lyxig kaka med grädde i smeten och i glasyren.

Sömnad av några kassar har det också blivit, älskar det här underbara blommiga tyget!

Här är en fräsch prickig variant på kassen, med broderad ros på som dekoration

Äntligen har jag tagit fram min brodyrmaskin igen!


Färgladkasse, kunde inte låta bli att sy i det här tyget!

I går (lördag) träffades äntligen jag och min blogg och FB kompis, det var två år sedan förra gången! Trots att vi bor i samma stad, träffas på FB och kommenterar varandras bloggar! Min det får bli så långt mellan fikaträffarna, för det är så skoj att träffas!

Givetvis hann vi med o kika lite i affärerna på det stora köpcentrat också!

Ett fynd från HM fick jag med mig hem, toppenpris 199:-. Ska nog dekorera den med lite broderi!

Dagen har bjudit på ett underbart vinterväder, varit på promenad med dottern ner till stan!

Min förkylning har kommit med stormsteg igen, det blir ingen F&S ikväll.


1 kommentar:

Lotta sa...

Hallå där
Jag är din pappas kusin
Jag fick din blogglänk av honom nu. Jättekul att se att släkten bloggar.
Så som ni har gjort med ert vitrinskåp har jag gjort med en massa fula gula furemöbler här också.
vi håller på med att måla alla fönster inne också.Det blir så vitt och fint och rent.
Kul Annelie att jag fick din adress Min ser du ju när jag går härifrån.
Kramizzz på dig och lycka till med kjolen och allt vad du syr.
Kramizzz Lotta i Dingle