måndag 31 januari 2011

Vårdgaranti dvs man måste vara frisk för att vara sjuk

Vid sammanslagningen av våra två stora sjukhus i länet, blev det rörigt. Ibland vet man inte var man ska ringa, vilket sjukhus som man ska åka till.

När jag blev utskriven på nyårsdagen, fick jag ett papper där det stod att jag remiteras till en annan klinik. Efter två veckor hade jag inget hört, kontaktade avd som jag blev utskriven från. Efter ett antal samtal, kom dom fram till att det finns ingen remiss utskriven. Ej heller några journalanteckningar, avvaktade en vecka till. Fick till svar att läkaren skulle kontaktas av avd. I torsdags när jag ringde, fick jag reda på att remissen hade kommit fram till rätt klinik. Nu står jag på listan för en återbudstid!

Vad hade hänt om jag inte ringt och tjatat?

Hittade bilden på Allt i hemmets hemsida

Vilken härlig soffa, vill ha en ny! Men kanske inte lika häftig som ovan. Våra möbler är på väg ut, nya ska köpas in en härlig uppgift!


1 kommentar:

Bamsebus sa...

Det här har jag också råkat ut för. Det är så jäkla trist. Och som du skriver, man måste vara frisk för att kunna vara sjuk. Det är en djungel med alla turer man ska igenom.
Mysigt att få köpa nya möbler....Väntar med spänning på att fås e vad det blir!
Kram och lycka till!