tisdag 4 januari 2011

En nyårsafton som man inte önskar.....................

Gott slut och gott nytt säger man!

För min del började nyårsafton med ihållande magsmärtor, det är väl inget nytt. Under veckan hade jag lyckats förträngt det med att arbeta hårt, det är ju bokslutstider.

På em ringde jag 117, för att få råd! Deras råd var, åk in till sjukhuset. Vi lämnade barnen, hos släktingar. Åkte snabbt till sjukhuset, efter inskrivning, provtagning var det ändlösa timmar. Fick en spruta morfin för att lindra värken. AT-läkaren kom, hon kunde inte ställa någon diagnos. Fick hämta ord läkare, det var inte ett fall för medecin kom dom fram till. Vid tolvslaget firade jag med ytterligare en morfinspruta! Kl 2 kom gastroläkaren, beslutade att lägga in mig! Kunde inte hitta någon diagnos.

Framåt morgontim, kom jag upp på avd. Som vanligt är det fullbelagt, fick i alla fall en säng i korridoren!!! Var hungrig o törstig, nu fick jag vatten o dropp! Efter en ändlös natt, följde dagen. På morgonen blev jag skiktröntgad, vid tre tiden fick jag komma in på salen. Ville bara hem, var så trött o hade så ont. Framåt kvällen kom läkaren, med röntgensvar. De hittade ingen diagons, mer än kanske nervöstarm. Vidare remiss till annan avdelning.  
Nu fick jag åka hem! 
Min nya julstärna som jag har fyndat
Idag har jag arbetat igen, får försöka ta det lugnt!
  



2 kommentarer:

Bamsebus sa...

men du....stackare! Vet ju hur det är med ond mage! Tror du inte det är det osunda levernet som är nu under jul och nyår? Jag har också ahft ont i magen, fast inte som du. Men man äter ju på ett helt annat sätt de här veckorna. Fattar inte varför jag gör samma misstag varje år....Det är inte att jag äter för mycket åt gången, men äter ju attans så många mer gånger. Stoppar i mej sent på kvällen.....vilket resulterar i orolig och ömmande mage. Hoppas att det löser sej för dej!
Och jag hade tur med glasögonen för att jag hade ju försäkring kvar på dom. Så dom kommer tillbaka med nytt glas.
Krya nu på dej och tat lugnt!
Kram Kram!

Bamsebus sa...

Jag lovar att inte ångra nåt jag slänger! =) Men herregud vad grejer man samlar på sej. Och nu har jag fått ett ryck och då är det bäst att passa på.
Hoppas att du mår bättre nu!
Kram Kram!