söndag 30 januari 2011

Veckan som gick och överaskningsfest, så fel det kan bli!

En intensiv vecka på arbetet, har det varit! 

Sömnen lyser med sin frånvaro fortfarande, kroppen har tagit stryk. Min kära man tycker jag har åldrats och gått ner i vikt, kanske är det så?!? Det har varit ett jobbigt år med arga snickaren och tuff arbetsbelastning!

I går lördag, hade vi kalas. Firade mig och vår lilla Victor som fyllde nio år för en vecka sedan. Hade han kommit i tid hade vi, firat våra födelsedagar ihop!


Alla vackra blommor som jag fick i går kväll!
Mina föräldrar, svärföräldrar, svåger o svägerskor o barnens kusiner var här. Alltid trevlig att träffas!

Barnen hade mumlat om någon överraskning, som pappa hade hittat på under em. Tillslut fick jag fråga min man, om det kommer fler i kväll. Efter en stund klämde han fram, att det kommer 15 pers. Som han hade bjudit in, för att överaska mig!

 Blev bara stum, jag som inte orkar. Hade önskat att få ta det lugnt och koppla av på kvällen, inte något stort kalas. Men han hade gjort det för att vara snäll mot mig! Tanken var snäll! Han är orolig för mitt tillstånd, jag är så nära att braka ihop!

Men jag hade uppskattat mer, om någon ringde mig en vardag/helg. Frågade om vi skulle träffas. Måste man alltid bjuda på kalas, för att någon ska dyka upp.

Visst var det trevligt, men jag hade väldigt svårt att smälta detta! Men tack min kära make, som ställer upp för mig! Han hade köpt smörgåstårta och dryck, o tilltugg. Dom sista gästerna gick vid halv två, vi hade väldigt trevligt! Vår Minut är tog nästan slut, efter 8 års lagring i källaren!

Imorgon fm får jag vara hemma o VAB, Victor har magsjuka.

Önskar er alla en skön vecka!



2 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Hej fina du;)
Tack för dina alltid söta hälsningar hos mig! Gratis till dig soh har fyllt då med!=) Å förstår att det var en överraskning för dig;) Kul på ett sätt givetvis men såklart är man trött så kan det bli jobbigt med. Hoppas du får vila lite i morgon nu;)

Kramis
Adela

Bamsebus sa...

Känns inget bra att du inte mår ok. Är det magen som spökar?
Grattis i efterskott!
Jag själv är en kalashatare, när det gäller mej själv. Vill inte stå i centrum på det viset. Tycker att det blir ett så väldigt stå hej och man är svintrött efteråt. Jag vill helst bara fira med min egna lilla familj och gå ut och käka nåt eller så.
Hoppas att du får laddat om batterierna lite!
Sköt om dej!
Kram Kram!