fredag 3 december 2010

Så fort det kan gå..............

råkade ut för en otäck sak i morse. Min kära bil började krångla, på väg nerför backen. Motorn la av precis innan jag skulle köra över järnvägsövergången, mitt på spåret stannade bilen. Första tanken var ring maken!! -Du måste ringa 112, skriker han i telefonen. Blev helt paralyserad, vet att man inte ska sitta kvar i bilen. Men.......

Undrar hur länge jag satt i bilen innan jag kom mig för att ringa 112. Tog en stund, innan jag fick fram vad jag vill hos 112. Visste att tåget skulle komma när som helst, och signalerna skulle börja blinka. Men efter några minuter ringde Banverket, meddelade att strömmen var bruten! Tåget var stoppat! Började andas då.

Min granne kom springande, vi försökte gemensamt att flytta min pansarvagn. Utan resultat. Han fick springa ner till vägen och stoppa några, som fick med gemensam kraft få bort bilen från spåret.



Usch vad jag blev chockad, halva dagen har varit stökig. Bilen är hämtad av min kära o hans bror, den är nog lagad nu hoppas jag!
Åh vad jag längtar tills att man får köra så här igen!!!
Får nog fira med ett glas rött ikväll.
En härlig tjej!

4 kommentarer:

Bella sa...

Jisses, vilken dramatik... Absolut sämsta tänkbara ställe att få stopp med bilen, hade nog blivit lika paralyserad jag och inte tänkt tanken att ringa 112, utan typ ringt sj eller något... Tur att allt gick bra, men förstår att du blev ordentligt chockad.

Ta hand om dig i helgen nu och njut av ett glas rött ikväll

Kram Bella

Bamsebus sa...

Fy vad du fick vara med om! Det där är ju skräcken att bli stående på en järnvägsövergång....Vilken tur att det gick bra!
Tack för din goa kommentar! Jag är så lycklig nu för att det är klart och dom vill ha mej fortsättningsvis också!
Kram Kram!

Mia sa...

Fy va obehagligt!! Skönt att det gick bra och att resten av dagen blev BETYDLIGT bättre!!

Kramar Mia

Unknown sa...

Mn herregud!!!!! Vilken grej! Skönt att det löste sig och att allt gick bra!