tisdag 1 november 2011

HÖSTLOV

Är inte så dumt! Vissa dagar får man gjort en massa saker, känns det som! Kanske beror det på när man går upp, en ledig dag? Möte tidigt på skolan, med lärare. Baka bullar, med en assistent som går på sista versen. Tänk vad mycket min mamma, har bakat med den. Den är närmare 40 år, nu är den trött.




Drömmen är en ny vit modern Kitchen aid, men drömma får man och ett bak med bullar orkade den gamla med idag!
 

Barnen har länge velat åka till ishallen, jag har inte åkt skridskor sedan -84 tror jag. Men det är lite som att cykla och rida, det sitter i benmärgen. Oj vad skoj det var, med nyslipande skridskor gick det som en dans.




2 kommentarer:

Bamsebus sa...

Dom är allt riktiga trotjänare dom där assistenterna! Dom var verkligen gjorda för att hålla och har den hållit så länge så kan den nästan snart få ge upp, eller hur? =)
Jag älskar att åka skridskor, men när mina dog för ca 10 år sen så har det inte inhandlats några nya. Har ju ingen att åka med heller....men kul är det! Får väl ta brorsans ungar med mej!=)
Må så jättegott goa du!
Kram Kram!

Bella sa...

Min mamma har också en gammal assistent hemma som fått jobba genom åren, själv äger jag ingen, men en vit Kitchen Aid står högt även på min önskelista!

Gott med nybakade lussebullar och så kul att åka skridskor, det var inte igår och något jag gärna skulle göra igen :)

Kramar Bella