tisdag 29 november 2011

En olycka kommer sällan ensam heter det!

Jag är en riktig torrboll i huden, om inte annat!

Brukar ibland lyxa till mig och köpa en dyr ansiktscreme, nu var den gamla slut och jag har sneglat på en ny burk ett tag. Brukar vara nöjd med det märket, tycker deras produkter har varit bra.

Fick ett prov i fredags när jag var inne o kikade i den lokala butiken, spännande tyckte jag. Provade nattcreme innan jag skulle lägga mig, skönt tyckte jag då. Dagcremen med serum på lördag, åh vad jag kände mig lyxig. Det stack lite i ansiktet, men den som ska va fin får lida pin. Heter det väl?

Eftersom det var en kampanj i helgen passade jag på att lyxa till mig med dagcreme och rengöringslotion. Desense för känslig hud köpte jag.


Lördag kväll efter glöggfesten, lika lyxig med nattcreme. Då började det klia! Men skam den som ger sig, det blir nog bättre! Sönddag började jag bli rödflammig och irriterad i huden nu kände jag mig inte lyxig längre! Besökte salongen där jag köpte cremen o rengöringslotionen igår, sa att jag inte tålde cremen. Ville lämna tillbaka båda förpackningarna, hade inte öppnat dom än. Har bara använt proverna, men fick till svar att eftersom jag är så torr så verkar cremerna så. Något som heter GPI verkar på djupet, för mig verkar det som om jag får klåda och flammig!!! Fick rådet att fortsätta några dagar till o göra uppehåll, och sedan börja igen.

 Men om jag öppnar förpackningarna får jag någon rätsida då! Det var ytterligare några hundralappar i sjön känns det som!

Idag stannar jag inne pga att jag har klåda och värk i ansiktet och är flammig.

SUCK!

4 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Å fyy så trist! Jag tycker du ska var försiktig om cremen känns så! Jag testade en väldigt verksam creme för några år sen och det slutade med läkarbesök, klåda i hela ansiktet och cortisonsalva, så ta det easy med det;)

Kramar
Adela

Bamsebus sa...

Ja fy sånt här är inte roligt! Men det var OERHÖRT kul när du ringde förut! Jag blev jätteglad! Och vi får allt ta en träff efter jul och nyår!
Må så jättegott!
Kram kram!

Bella sa...

Fyy, så trist... Utan att ha någon större kunskap vad det gäller cremer så låter det ju som att du ska vara försiktigt med dem. Tråkigt när man unnar sig lite lyx och så får man problem istället..

Hoppas det löser sig till det bättre!

Kramar Bella

Lotta sa...

Hallå där inne
Vi vill bara önska er en riktig God Jul och ett Gott Nytt år.
Kramizzzzar i massor