onsdag 16 november 2011

Den nya tapeten och farsdag

 Vi har ett litet kök, som man skulle tro att man kan tapetsera snabbt. Det är endast två hela våder i köket, sedan börjar trix och klipp! Brukar nyttja mina sömnadskunskaper, ja vissa skrattar när jag säger det! Men det fungerar faktiskt ibland?!!?!
 Maken limmar, vi testade dom nya tapeterna som man stryker lim direkt på väggen. Så där är det när man har en massa trix, att passa in. Tror att jag kör en vanlig tapet nästa gång i hallen.
 Detta hörn höll på att göra mig galen, jag funderade på om det var änglar från h-t på tapeten. Men nu efteråt så är jag nöjd, men det var en massa klipp och skärning för att få en hel våd att passa in.
Tur att det var farsdag, så vi fick en paus på söndagen! Här hemma hos oss firade vi fyra pappor. Min pappa, min bror, min make och svärfar. Princesstårta igen, för jag gillar det!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Detta är min gubbes favorittårta också.Vi köpte en på Maxi för de har supergoda .
Så snyggt det blev med tapeten.
Vi har samma pillande i vårt kök.om vi skall tapetsera.
Fy för den lede...
Vi har valv som man inte kan ta ner utan man måste runda runt och så är det små utskott på dem också som gör tapetserandet ännu jobbigare.Pillrigt så det förslår.
Ha det gott i det fina köket för det blir som nytt och det är ju superskönt.
Kramizzzzzz

Bella sa...

Wow, så snyggt det blev!! Väl värt slitet för att få det så snyggt :)

Hoppas du får en mysig söndagkväll!

Kramar Bella