tisdag 29 november 2011

Drömma kan man

För drygt tre veckor sedan var jag och permanentade mig, jag vet tantvarning och det glada 80 - 90-tals känsla! Men jag saknade lite lockar i mitt då långa hår, som gick nedför skulderbladen. Lätt skött inför julens fester, tänkte jag mig. Något liknande som på bilden nedan, tänkte jag mitt hår skulle bli!!!

Sökte på lockigt hår på nätet

Lite nervös var jag när jag satt på salongen med spolar i huvudet, men det blir nog bra trodde jag! Tyckte att det inte var så lockigt när jag gick hem, men följde frisörens råd om att inte tvätta håret förrän efter tre dagar. Använda speciellt anpassat shampoo o balsam för, permanentat hår. Visst gjorde jag det, med efter tvätten ramlade nästa alla lockar ut! Hmmm...

Visade det för frisören dagen efter, tvätt. Konstigt, men det kan bero på att jag har en kroniskmagsjukdom och medecinen kunde påverka detta. Sa hon efter att ha talat med lev. av permanentvätskan. ?????? Så m a o ska alla som äter medeciner inte premanenta sitt hår? Jag är erbjuden en ny permanent, men med tanke på hur slitet mitt hår är nu. Vågar jag inte det, tänk om det inte tar den här gången heller? Alt igår erbjöds jag en färgning, men om jag betalar närmare 900:- för en premanent vill jag väl inte färga håret. Det fixar jag alltid själv!

Nu får jag istället klippa av mig mitt halvlånga risiga o raka hår. Trist!  

Inga kommentarer: