söndag 16 augusti 2009

Kreativ avkoppling med tyg och spets




Har äntilgen fått sätta saxen i ett tyg som jag har värkt på länge, saknade lite inspiration. Men nu har det fått värkt klart under veckan, ikväll blev det klart en färdig tunika! Trots min ihållande huvudvärk, som har plågat mig till och från under veckan. Idag har det varit jobbigt, därför är det skönt att få sitta i fred och vara kreativ. Tyget köpte jag på Furulunds, Borås när vi hämtade bilen tidigit i våras. Mönstret är ett grundmönster som jag här ändrat efter tycke och behov. Spetsbandet upptill samt det som är en rosett på bakstycket, har jag fått av mamma. Den breda spetsen nedtill är köpt i en lokal tygaffär.

Har försökt att använda allt broderat på tyget som har gått, därför den breda manschetten på ärmen nedtill. Kanske blir det en favorit.

Har provfotat på vår nya inneboende som jag köpte för några veckor sedan! Har äntligen fått en provdocka, att prova min alster på en Diana!

Önskar en skön vecka till alla!

1 kommentar:

Bamsebus sa...

Jag vill också ha en provdocka.....det är väl bara att öppna plånboken antar jag=). Tyget är så läckert och modellen jättefin. Den tro jag nog kommer att bli en favvis hos dej!
Hopas att huvudvärken släppt...........
Ha det så jättegott!
Kram Miriam