lördag 8 november 2008

Sus o dus

Den här veckan har vi firat med bakelse 6 november, min snälla kollega hade fixat en bakelse som jag kan äta. Hon bad bageriet att göra en likadan som de andra fick men att de bytte ut den delen som var gjord av mjöl. Helt fantastiskt gott, är lite trött på att alltid äta Budapest, men tänk vad man kan få om man står på sig! Jag blir så glad, när jag får något. Det är så lätt att glömma bort när någon är allergisk.

Varför skall man som glutenintollerant alltid få en biskvi, visst är det gott. Missförstå mig rätt!!!!Men varför kan inte bagerierna/caférna ha djupfrysta bullar i frysen. Ibland när man frågar varför dom inte har det på cafeérna, säger dom det var ingen som köpte. Nej, brukar jag svara. -Varför sätter ni inte upp en skylt vid disken, att ni kan har djupfrysta bullar som är glutenfria.

Idag var det en tidig morgon kl ringde redan fem, min kära hade glömt att ändra tiden. Men han skulle börja arbetat kl 7, så han skulle ändå gå upp som han skyllde på! Det är innesittar väder idag, men jag o barnen får ta en tur till stan i alla fall. Min lilla pojk tjatar om att han skall gå till ett visst ställe, som säljer hamburgare för hans syster var där!

1 kommentar:

Bamsebus sa...

Hej där! Jag håller med om att utbudet för oss intoleranta är kasst! Men jag var på yerba för ett tag sen och frågade om en macka. Javisst inga problem. Ut kom en jättefin! Så dit ska jag gå igen! Annars så är coop forums café bra, lite tråkig kanske, men fikat är bra!*ler*
Idag regnar det inte och jag är på så mycket bättre humör......
Ha det så jättegott!
Kram Miriam