söndag 2 november 2008

Helgen som gick


Vad fort den här helgen har gått, men vad mycket som har hänt! Har äntligen varit och hälsat på min mormor i Enköping, åkte dit med min mamma o lillebror. Det är bara så jobbigt att sitta i bilen så länge, känner mig helt slut. Jag har inte träffat mormor sedan i våras när mamman var på skolträff på Tärna folkhögskola, Sala.

Nu har mormor flyttat till en lägenhet centralt i Enköping, vilket lyft vi önskar alla att hon hade fått bott där mycket tidigare istället för det trista området hon bodde tidigare. Vilken mysig stad Enköping är, dit vill jag åka igen. Ett levande centrum med en massa små mysiga butiker samt caféer, tyvärr var det Allahelgonsdag så de flesta affärer var stängda förutom Åhlens. Där tillbringade mamma, jag o min bror någon timme.

Tyvärr är mormor inte så bra, men hon har dock fyllt 88 år! Vi har hjälpt henne lite med saker som hon inte orkar själv, det känns bra att få hjälpa henne. Hon har varit ett stort stöd för mig när jag har växt upp, tänk vad hon har gjort för mig!

Mamma o jag sov på hotell natten lördag till söndag, lyxigt men vilket liv det var! Vi avslutade lördagskvällen med ett glas vin till mig och en Irish coffe till mamma i baren på hotellet.

Nu är jag hemma igen och i morgon är det arbetet igen, igen storhelg för om 1½ månad c:a då det är jul!

Jag har fått en kommentar på min blogg, kul!

Ha en skön vecka!

1 kommentar:

Bamsebus sa...

Låter som om du haft en bra helg!Här har det varit lugnt och städat. Mycket promenader i det fina vädret.
Att träffas och utbyta erfarenheter om både mat och annat är ju en jättebra idé!
ha det så jättegott!
Kram Miriam/bamsebus.webgain.se