torsdag 7 april 2011

Äntligen har dom sopat gatan


Lite påskpynt!

och barnen kan börja cykla! Maken byter däck på bilarna i kväll, nu kommer det väl inte mer snö??

Jag har ägnat mig att sy lite, några plagg har fått kommit fram ur
dåligasamvetetpåsen! Jag har fortfarande problem med mina ögon, efter ytterligare läkarbesök. Med salvor o droppar, väntar en remiss till ögonmtg.


Lite jeanstyg har blivit en klänning, mitt favoritmönster från Stoff o stil.

Fjärilar i vitt är vackert, har testat lite olika mönster som finns i maskinen.


Man tager vad man haver, ett ljusblått tyg med broderade blommor blev en tunika!


Plyschkläder älskar jag, ännu en favoritmodell som jag ofta syr i olika tyger!

Ett halvareaprisfynd från Connect, blev längre med en söt spets


Nu är skåp nr 2 på G att bli vitt!
Skönt att det snart är helg igen,
hoppas på lite sol. Det finns lite
pyssel att göra ute nu!

Har provat brun utan sol, som kom med posten i måndags!

Trevlig helg!

2 kommentarer:

Bamsebus sa...

Vad kreativ du har varit!!!!! Själv har jag lite torka just nu....men det beror nog mest på att hela syrummet är upp och ner på...=)
Vill också ha värme och sol nu...
Må så jättegott!
Kram Kram!

Lotta sa...

Herregud vad duktig du är...
Kul med nytt skåp om ett par dar...
Se upp bara så att det inte blir fläckigt.... Det är så olika kvalité på Brun utan sol.Jag har haft ett par men nu kommer jag inte ihåg vad det hette De var i alla fall bra fast djädrar så dyra.
Jag kommer in ifrån trädgården så nu har jag så ont i kroppen så det står härliga till men det gör gott ute.
Idag har jag klippt Honungsrosen Den är bauta...
Jag måste ha trappstege och det är fortfarande så blött på gräsmattan så den sjunker ner.
Tur att den inte välte för det vore väl en syn.
Grannarna kanske får för sig att det är påsk alleredan för det flyger runt kärringar.
Ha det super i helgen
Vi skall på 80-års kalas imorgon "Lindas svärfar äldsta dottern"
Kramizzzz på er.