lördag 25 april 2009

Jag hatar PS2

Varför ska barnen spela PS2, det är bara ett gap och skrik helt tiden. Osämja var tog skrattet vägen, när är det roligt egentligen. Det skjuts och dödas små legofigurer hejdlöst. Barnen är arga och skriker, sitter gärna flera timmar. Ibland går de upp kl sex för att spela på lördag och söndag morgon, tyvärr missar vi att plocka bort sladdarna ibland till det f-b spelet. Eftersom vi föräldrar sover till kl åtta ibland av ren utmaning efter veckans arbete, spelar de i två timmar på morgonen.

Förnärvarande är jag en skitmamma, vrålar en arg snart tioårig dotter och en liten son ligger uppe i sin säng och skriker och gråter krokodiltårar. Sedan har jag fått upp min sambo som behöver sova för han arbetar i natt. Det känns som en jättebra start på dagen, jag som skulle gå upp och sy på morgonen för att min kära sambo skulle få sova. Nu är istället adrenalinet på topp!

Hoppas att ni alla får en skön och lugn lördag! För här är alla dumma!

2 kommentarer:

LilleBus sa...

Det kan jag hålla med om, hoppas att dagen blir lite bättre :-)

KRam Nina

Bamsebus sa...

Hej! Vad kul att du kikade förbi på min sida. Jag bloggar inte alls lika flitigt längre. Låter som om ni haft en toppen-sykurs! Det är sånt som läggs på pluskontot. *ler* Själv har jag hållit på med balklänningen stora delar av våren, den lilla stund jag har haft över för att sitta vis symaskinen. Men nu är den klar och ska försöka få sytt lite toppar.
Ha det så jättegott!
Kram Kram