onsdag 11 februari 2009

Sykurs igen!!!!!!!!

Idag har vårens sykurs startat! Som jag har väntat på detta laddad till tänderna åkte jag dig, om något sent pga att vi har en bil i trafik förnärvarnade. Jag är för snål för att köpa vinterdäck nu! Våren ju snart här?!?

Vi var som vanligt en lite grupp på fyra personer, trevligt att träffa sina kompisar igen. I år har vi en ny fröken, som jag har fixat fram. Började sy på min gröna kjol, tills jag var tvungen att ha en overlock. Därefter kom mönstret fram till min jeansklänning började rita av några delar, tills larmet gick. Ett öronbedövande larm, som vi inte kunde stänga av! Det kändes lite snopet att vi fick gå hem tidigare. Men det bästa av allt var att syfröken lovade mig att sy en korsett som jag så länge sett fram emot! Åh vad jag längtar till nästa gång, nu är jag på G!

1 kommentar:

Bamsebus sa...

Vad kul det låter! Jag har ju också börjat sykursen igen och det är så kul. I helgen har jag sytt en sommarklänning och en tröj-tunika. Var och köpte tyg och ska sy en balklänning för en tjej. Det är spännande! Sydde ju Sandras för några år sedan och det är så kul med utmaningar. Häftigt att sy en korsett, ska bli kul att se sen...
Ha det så jättegott!
Kram Miriam