torsdag 8 januari 2009

Nu är dom nya roliga tygerna slut och även helgerna




Har sytt en hel del under helgerna som gått, främst i dom nya tygerna som kom dagen innan julafton. Två tröjor till Victor och en till Julia, jag har använt samma modell till alla tre. Från Allt om handarbete 1/09, ett enkelt mönster som allt sys på overlocken. Snabbt och enkelt!
Nu när allt är tillbaka till vardagen var jag och tränade ikväll, hade sett fram emot ett roligt Step up pass. Men det var inte den ordinarie ledaren, och ett annat pass med en äldre ledare. Snurr hit o dit, vänd och sparka, höger fot där, vänd sätt ner vänster fot, hoppa ett steg vänd på brädan. Jag brukar sällan ge upp och brukar kunna följa med rätt så bra, efter 30 minuter gick jag, ut från passet!!!!!! Fick fullständigt nog!!!!!!!! Gud vad jag kände mig dum! Har aldrig tidigare lämna ett pass, men det kanske man gör när man är 40+? Ser framemot måndagen då det förhoppningsvis ordinarie passet är igen. FY VAD JAG BLIR SUR! Tur att det är fredag imorgon, det har varit en tuff start på veckan med en ständigt ringande telefon. Rösten börjar ge upp.


1 kommentar:

Bamsebus sa...

Hej vännen! Fräcka tröjor du sytt! Du är flitig du.....Här har det inte hunnits titta på nån ny symaskin heller.....men nu är det snart dags! Jag har så mycket inspiration och tyger som ligger. Har också lovat en tjej att hjälpa henne med en balklänning. Bra grej för att "behöva" skaffa sej en ny maskin, eller hur?*ler*
Här rullar det på för fullt nu, med jobb och annat. Vi måste snart ta en fika igen........
Ha du bestämt dej för sykursen?
Ha det så jättegott!
Kram Miriam