söndag 11 januari 2009

Livet har återvänt!

Efter en långtids plåga, med en mage som inte ville behålla maten. Har under hösten genomgått ett antal mindre trevliga och plågsamma magundersökningar. Eftersom jag tidigare har gluten, har jag även trott att jag var laktosintollerant. Men det hade jag inte, nej men då är det nog IBS som du har. Enkelt att diagnostisera, när man har ont i magen.

Men plågorna fortsatte, och äntligen efter den sista undersökningen fick jag min diagnos kollagen kolit. Ja det är en sjukdom som påminner om cronssjukdom. Jag har fått tabletter som på ett trollslag vände på eländet, nu kan jag behålla maten och slipper ständiga plågor i magen. Att ständigt vara dålig, blir något man vänjer sig vid eftersom man inte har något annat att verifiera till. Det blir en livsstil, förmodligen får jag äta tabletterna livet ut, skall kontakta läkaren i början av mars igen. Har varit inne på nätet och läst om sjukdommen, den drabbar främst kvinnor och äldre. Ja kvinna är jag och har blivit äldre!

Känner mig piggare och gladare, somnar inte framför tv:n så fort jag sätter mig där. Hoppas att jag fortsätter att känna mig så här!

Inga kommentarer: