tisdag 6 november 2012

Sykurs och besök på SoS

Ibland så tar orden slut och tiden räcker inte till, ja vad kan man mer skylla på! Läser och tittar på alla andras bloggar, och tänker snart så ska jag börja igen. Men det är helt min egen vilja som avgör!!!

Äntligen har min sykurs börjat igen, jag har alltid en massa planer på vad jag ska sy. Packar kassen full, ifall jag stannar på något kan jag fortsätta med något annat! 

Nu har jag fått sorterat ihop i mitt kaos och har lite koll på allt som inte är helt färdigt!
Hade som avsikt att inte köpa något nytt tyg, förutom lite tråd ,resår m m, till höstens sykurs. Men den planen sprack, i lördags hann jag snabbt in på SoS i Gbg.


Den här gången hade dom många bra o ha, stuvar för endast 29,90. Billigare toppar kan det inte bli i ett sådant toppentyg. En mörk ljunglila och en ljungrosa topp/tunika ska det bli. Det grå/svarta blanka var det rea på, en blus i singoallamodell blir det av den biten. Svart blankt kantband till en klänning som ligger i mitt dåliga samvetepåse!

Hoppas att kunna visa lite bilder inom kort!

2 kommentarer:

Bamsebus sa...

Känner igen det där med bloggandet. Jag har nästan helt tappat stinget. Antagligen fyller det inte den funktionen som tidigare. Kanske har vi skaffat oss ett liv utanför datavärlden?=)
Vet också hur det är när man åker till "såna" butiker. Alltid slinker det ner något.
Kram kram Miriam

Lotta sa...

Det är kanon när man får tag i så billiga bra tyger.
Har de gardintyger också?
Var i Götet ligger denna lilla juvel? Jag undrar om det inte var där en kompis till mig handlade för hon quiltade allt möjligt och sydde kläder som en gud.Hon bodde i Lindome men flyttade ner till Österlen när hennes man dog.
Hoppas att du får till det och sytt klart allt som ligger.Det finns inget värre än att ha halvfärdiga grejer överallt.
Hur gick det med renoveringen?
Blev det bra?
ha det toppen där inne.
Kramizzzz