fredag 19 augusti 2011

Jag som hade tänkt

idag när jag är hemma ska jag o barnen, cykla till stranden, sola, bada, fika och hinna tvätta några maskiner. Städa, putsa fönster ja ni vet allt som man kan göra!

Men istället sitter jag här och barnen läser sina nylånade böcker från biblioteket. Regnet öser ner, vi myser!

Dagens boktips som jag tycker är bra, har plöjt igenom den nu!
Porto Francos väktare är den våldsamma berättelsen om Marstrands tid som frihamn. Tiden är sent 1700-tal; kapare, smugglare och mördare härjar ostört. En ung kvinna stiger iland i Marstrands hamn en septemberdag 1793. Håret är kapat under mössan, ...


Lättläst och spännande, med inslag av Bohusläns historia. Passar mig utmärkt, gillar när det är två historier i en bok som sedan vävs samman. Tredje boken av Ann Rosman. Läs den!

Nä nu kan jag inte smita undan från tvättkorgen!

2 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Kanske kan bli en skön dag i alla fall!?=) Men jag håller med dig...idag känns det lite höst ute..usch och brrrr.....

Kramar!
Adela

Unknown sa...

Låter som en mysig dag! Här öser regnet också ner så då får man passa på att hitta på lite annat inomhus, här ska vi grädda våfflor med mycket grädde, det blir perfekt fredagsmys. Roligt att hitta till din blogg!

/Jenny