söndag 24 juli 2011

En tredje hjälpande person

Enligt byggnadsbeskrivning krävs det inga tekniska förkunskaper o ev en medhjälpare! Besöker man växthusets Julianas hemsida, är det en luddig beskrivning av en annan modell av växthus. Alltså inte den som Plantagen säljer nu! Grrrr... Idag dök makens kusin upp som en räddande ängel!
 Äntligen är sidorna på plats med en tredje person, som
 medhjälpare och även takstolen på plats! Nu börjar det likana något! Lite trix för att få det på plats!


 Nu ser det ut som ett växthus o regnet står som spö i backen!
  Att vissa skruvar samt att luckan skulle monteras innan, vissa stolpar sattes på plats visade inte ritningen! Trodde jag skulle bryta ihop, när vi fick riva ner ett fönster i taket. Men nu sitter nog fönsterluckan på plats.
 Växthuset sett från baksidan, plasten ska givetvis tas bort! Vi har börjat med det i kväll! Nu är det dörren kvar som ska monteras ihop och sätta upp kvar!


4 kommentarer:

Bamsebus sa...

Här ska det odlas ser jag! Vad ska du odla för nåt.....
Hoppas att allt är bra med dej!
Må så jättegott!
Kram Kram!

kjellerik sa...

Hei, jeg fant bildene fra 2011 da dere satte opp drivhuset. Jeg kjøpte en maken modell i 2012, men mange av platene har skrukket og blitt ødelagt av solen. Så jeg må se om jeg finner nye UV plater på nettet ettersom Plantasjen ikke selger disse mer. Og det står 10 års garanti! Så jeg må demontere en del, og lurer på om du fortsatt har monteringsanvisningen?

Anne-Lie sa...

Hej!Vi har nu sålt vårat hus med tillhörande växthus, tyvärr var Juliana ett fruktansvärt dåligt och svårmonterat växthus. Fruktansvärt dåligt kvalitet, vi hittade inga nya rutor att laga med eftersom Plantagen har slutat med det växthuset. Vet att min man köpte några liknade rutor på Biltema för att laga växthuset med. Vårt nästa växthus kommer att bli i glas!

Anne-Lie sa...

Hittar jag monteringsanvisningen hör jag av mig!