lördag 13 december 2008

Lite till....




Oj vad jag är produktiv idag
den här kjolen har jag sytt av en sjal, inköpt för 25:- på en dyr affär. Vilket fynd. Som vanligt helfodrad med doltblixtlås. Jag hatar kjolar som inte är fodrade, blir tokigt när dom hänger upp sig när man går.

Den andra kjolen är sytt i ett ylletyg med stretch, tyget är köpt på Materialcenter, Uddevalla. Den har fått legat till sig lite några veckor, fick inte till det riktigt med de nedsydda vecken nedtill. Hittade en liknande kjol en affär, då fick jag inspiration till den här kjolen.

1 kommentar:

Bamsebus sa...

Hej vännen! Gud vad sugen jag blir på att sy! Jättesnygga kjolar!Får väl sy för hand i så fall, om jag ska få nåt gjort.*ler* Ska köpa ny symaskin efter jul, just nu går pengarna till annat. Som julklappar exempelvis.*ler* Känns det igen? Även om vi inte köper så mycket längre, så rinner pengarna fort iväg.
Ha det så jättegott!
Kram Mirian