fredag 21 februari 2014

Fräsch vårnyheter strömmar in och kultur av stora mått

Det gäller att hålla i plånboken nu, när alla fräsch vårkläder trängs i butikerna. Skönt att jag har en bit till stadens stora köpcentrum, att jag jobbar mitt i ingenstans dagtid så jag inte hinner fynda på lunchen.

Men dom här snygga jeansen fick jag med mig hem, finns på HM till ett superbra pris 199:-. Gillar egentligen inte trasiga jeans, men dom här har snygga brodyrdekorationer fram och bak på byxor i fickhöjd. Lite stora i storleken och vida bekväma i modellen. 

I onsdags var jag kulturell var på besök i Operan i stora staden med bästa väninnan, ett besök i paljetternas och fläderns tecken av stora mått. Vi gillar båda 
glitter och glamour, vardag som fest! 
Musikal. 
Värme, glamour och storslagna shownummer vi såg La Cage aux Folles på Göteborgs operan, fick sittplatser på andra raden i salongen. Närkontakt med scenen, dansarna och skådespelarna. Vilken tillställning, så bra, vilket ständigt aktuellt ämne den tar upp. Sedan var kostymerna ett stort nöje att titta på och även dansen, eftersom jag jobbar i den världen dagtid (i mindre skala) njöt jag av fulla drag. 
Nu är det fredag igen, jag ska inte se på hockey trots att jag har kompat ut tidigare idag!

1 kommentar:

Home2tiny sa...

Jag som älskar glitter, glamour o kostym måste jag kika vidare på den här föreställningen. Göteborg är inte så långt bort. Snygga jeans. Kramisar Tina