måndag 7 januari 2013

Guldbröllop

121231 firade  mina föräldrar guldbröllop, 50 år som gifta! Har räknat ut att om jag skulle fira det skulle jag vara över 90 närmare 100!
Mina föräldrar hade planerat denna dagen länge, beställd mat från en cateringfirma. Jag hade fixat in ovan kort i vår lokala tidning, som publicerades 121231. Tyvärr blev min pappa sjuk på kvällen innan nyårsafton, fick åka in till akutmottagningen. Där han blev ligganden i ett antal timmar, han varit inte av fall prio 1. Överfullt på akuten och avdelningarna var överbelagda.

När jag fick reda på detta var det som, få en kalldusch. Men "the show must go on", jag hann med ett Glitterpass på FoS. Sedan åkte jag och min familj ut till mamma, hon och hundarna kunde inte sitta ensam en sådan här dag. 

Efter lång väntan och alla inbjudna skulle börja äta, ringde min pappa och sa jag kommer hem med taxi! Vilken lättnad, festen var ju för både mamma o pappa.

20 röda lång röda rosor fick min mamma av pappa, så vackra!

1 kommentar:

Bamsebus sa...

Det blev en solskenshistoria trots allt! <3
Kram Miriam